21 סרטי ריקוד מומלצים הכי טובים מכל הזמנים

סרטי ריקוד

אוהבים לרקוד ומחפשים סרטי ריקוד לקבל קצת השראה? גם פה אספנו וליקטנו בקפידה את הסרטים הכי טובים שיצאו ויעשו לכם חשק לזוז ולרקוד כבר עכשיו. תוכלו למצוא פה סרטי בלט, היפי הופ ורחוב, ריקוד מודרני ועוד. תחום הריקוד מלווה את עולם הסרטים עד היום ומאז ומתמיד סיפק חומרים מעניינים ליוצרי סרטי הקולנוע, החיבור הזה בין התנועה לרגש ולחיים עצמם הוא בלתי נפרד וזה מה שהופך את הסרטים האלו לכל כך טובים שפשוט כיף לנו לצפות בהם. אז מקווים שעשינו לכם אחלה של רשימת צ'ק ליסט ואל תשכחו לרקוד את החיים.

1) הריקוד האחרון של מאו (Mao's Last Dancer)

סרט אוטוביוגרפי מרתק ומרגש המספר את חייו של לי שונסין, רקדן בלט מבטיח ומוכשר הנשלח בילדותו מכפרו שבפרברי סין להתאמן במכון יוקרתי בבייג'ינג עם משמעת קשוחה ולא מתפשרת. הוא נשלח לבית ספר לבלט בארצות הברית במסגרת חילוף תפקידים בין שתי המדינות ומפתח קריירה של רקדן בלט מצליח בעל הישגים שלא משאירים אף אחד אדיש אליו. הוא מאמץ אורח חיים אמריקאי ומתגורר שם עם חברתו, אך הגעגועים לתרבותו ולמשפחתו נותנים את סימניהם. במהלך שהותו הוא מגלה כי הוא במרכזו של תקרית פוליטית בין סין וארצות הברית. גם אם אתם לא מחובבי הבלט מומלץ בחום לצפות בסרט.
שנה: 2010

2) בורלסק (Bourlesque)

הסרט הבא משלב בעלילה גם את ריקודי הבורלסק וגם שירה מוזיקלית. אליס רוז (הלא היא כריסטינה אגילרה) מגיעה ללוס אנג'לס בשאיפה לנסות את מזלה כזמרת. היא מגיעה למועדון בורלסק בו רקדניות רוקדות למוזיקת פלייבק, ומנסה להתקבל כרקדנית. מנהלת המועדון טס (שר בכבודה ובעצמה) לא מקבלת אותה אך לאחר נסיונות שכנוע רבים מצד אליס ובעיות עם ניקי, זמרת הפלייבק של הצוות היא מסכימה ומחליפה את ניקי באליס. בהופעה הראשונה שלה היא חווה ניסיון של התקלות ושם מתגלה כישרון השירה הפנומנלי שלה ומפתיע את כולם.
שנה: 2010

3) מתח גבוה (High Strung)

רובי (קינן קמפה) היא רקדנית בלט צעירה שמקבלת מלגת לימודים ועוברת לגור בניו יורק התוססת. שם היא פוגשת את ג'וני (ניקולס גליצין) נגן כינור בריטי שמנגן ברחוב, ומהר מאוד מתפתחת בין השניים כימיה ושניהם מחליטים להתחרות יחד בתחרות ריקוד מוזיקלית.
שנה: 2016

4) ברבור שחור (Black Swan)

נטלי פורטמן בדמות נינה

אם עדיין לא יצא לכם לראות את הסרט המעולה הזה עכשיו זה הזמן. הסרט הינו דרמה פסיכולוגית בכיכובה של נטלי פורטמן הנכנס לעומקו של עולמו התחרותי הבלתי מתפשר של ריקוד הבלט. נינה (נטלי פורטמן) רקדנית בלרינה מנסה להתקבל ללהקת מחול יוקרתית בניו יורק המפיקה מופע מחודש של " אגם הברבורים". היא נבחנת לתפקיד הברבור הלבן, אותו גילמה עד כה הבלרינה הוותיקה (וינונה ריידר). המפיק מוצא אותה מתאימה מאוד לתפקיד הברבור הלבן אך מאוד סקפטי לגבי התאמתה של נינה לתפקיד הברבור השחור ולא בטוח כי יש לה את מה שנחוץ לתפקיד. הוא שוקל לתת אותו לרקדנית אחרת לילי (מילה קוניס)שמושלמת לתפקיד. בעקבות כך נינה הופכת לאובססיבית ועושה הכל כדי להשאר בתפקיד. כותב התסריט השאיר את הסוף מרגש ופתוח אשר נתון לפרשנות האישית שלכם.
שנה: 2010

5) תהילה (Fame)

מבוסס על הסרט תהילה משנות השמונים (הסרט המקורי) ומספר את סיפורם של קבוצת רקדנים מתחום הריקוד השירה והמשחק המבלים ארבע שנים מחייהם בבית ספר לאמנויות שבניו יורק. במהלך שנות לימודיהם ייבחנו בקפידה כישרונותיהם על ידי המורים הכי נחשבים והכי קשוחים בתעשייה ובאווירה תחרותית מאין כמוה. על מנת להצליח כל אחד מהם יצטרך לגלות נחישות, התמדה וכוח רצון גדול על מנת להשאר ולהוכיח כי הוא בנוי מהחומר הדרוש להגיע לטופ ולתהילה. סרט חובה לכל מי שעתיד ללכת בכיוון הזה וזקוק לקצת מוטיבציה והשראה, וגם לאלו שסתם אוהבים לצפות להנאתם בכישרונות מהסוג הזה. ולמי שזה לא הספיק יכול לצפות כמובן גם בסרט המקורי הראשון שיצא ב-1980 שהוא סרט מעולה בפני עצמו.
שנה: 2009

6)העורב הלבן (The white craw)

נחזור שוב לבלט עם סרט עוצר הנשימה הזה שאסור לכם לפספס. מבוסס על סיפור אמיתי בשיאה של המלחמה הקרה של ברית המועצות לשעבר. רודולוף נורייב הצעיר הוא רקדן מוביל בלהקת בלט רוסית נחשבת בשם "קירוב בלט", הלהקה נשלחת לסיבוב הופעות במערב ומגיעה לצרפת. היא נמצאת תחת פיקוח של מפקדים רוסים והעוקבים אחר מעשיהם ואחר רודולף בפרט. רודולף נמשך אל החיים הקפיטליסטים המערביים של פריז ואל האמנות שהיא מציעה אך נמצא בפיקוח סובייטי מחמיר מחשש לעריקתו לטובת חיי המערב. בסופו של דבר מעמידים אותו במבחן קשה ומאיים בו עליו לבחור בין סיכון משפחתו לחופש שלו. סרט מומלץ ומרגש מאוד המלמד מהו אומץ לב ונאמנות לעצמך, וכמובן לא פוסח על קטעי בלט מרשימים ביופיים.
שנה: 2019

7) פלאש דאנס (Flash Dance)

פלאש דאנס סרט
ג'ניפר בילס בדמותה של אלכס אוונס

קלאסיקה מעולה הישר משנות השמונים עם השיר המככב שכולכם בטח מכירים – What a feeling של איירין קארה. הסרט מספר את סיפורה של אלכס אוונס (ג'ניפר בילס) נערה צעירה עם שעובדת בשתי עבודות במקביל כרתכת במפעל ביום וכרקדנית מועדון בלילה. לאלכס יש חלום להיות רקדנית בלט מקצועית והיא מאמנת את עצמה באופן לא רשמי בכל זמן פנוי שיש לה, נחושה להצליח ולהגשים את חלומה. בדרך היא והמעסיק שלה ניק מהמפעל מתקרבים והוא מתגייס לעזור לה וכשבסופו של דבר הוא מצליח לסדר לה את האודישן שכל כך רצתה בקונסרבטוריון לאמנות. בזמן האודישן שלה היא מצליחה להרשים את הבוחנים הקשוחים ביכולות שלה ומציגה מספר של סגנונות ריקוד שהשאירו אותם המומים. הסרט היה הצלחה רבה והשפיע רבות על הסרטים שיצאו אחריו בעתיד. סרט שיתן לכם הרבה מוטיבציה לקום ולהגשים את מה שאתם רוצים. מומלץ כבר אמרנו?
שנה: 1983

8)בילי אליוט (Billy Elliot)

בילי הוא ילד צעיר בן 11 בן למשפחה דלת אמצעים מצפון אנגליה הנלחמת על כל גרוש בכדי לשרוד. חייו משתנים כאשר יום הוא פוגש במקרה בכיתת הבלט בזמן שהתקיים שיעור האגרוף שלו. כאשר הוא צופה בבנות רוקדות הוא אינו יכול להשאר אדיש לתנועותיהן העדינות מלאות הרגש. לא עובר הרבה זמן עד שהוא מוצא את עצמו נסחף לשיעורי הבלט תוך כדי שהוא מזניח את שיעורי האגרוף. המורה לבלט גברת וילקינסון משקיעה בבילי כאשר היא רואה את הפוטנציאל הגדול שבו, אך מנגד משפחתו(בייחוד גברי המשפחה) אינה תומכת בעניין ומנסה להתנגד בכל תוקף להיותו רקדן בלט עתידי. זהו סיפורו של ילד המגלה את אהבתו לריקוד הבלט והופך לרקדן כנגד כל הסיכויים. סרט יפהפה ומרגש המלמד איך ללכת עם האמת והרצון שלך למרות הכל, גם כשאתה בן יחיד בכיתת בלט מלאת בנות.
שנה: 2001

9) רוקדים ברחובות (You got served)

דרמה מוזיקלית המציגה את ריקודי הרחוב ממבט קרוב. אלג'ין ודיוויד מנהיגים את אחת מקבוצות הריקוד המוכשרות והבלתי מהורהרות שבאזור כשכל שבוע בקביעות הם זוכים בתחרות ההיפ הופ המקומית. דברים מתחילים לשנות כיוון כאשר קבוצת ילדים עשירים קוראת עליהם תיגר לקרב וכשכסף גדול ולחץ לנצח מתחיל להיות מעורב, מתחילים חילוקי הדיעות והוויכוחים בין 2 המנהיגים, אך כדי לנצח הם יהיו חייבים לגשר על הבעיות ביניהם ולהתמקד במה שחשוב באמת והוא להביא את הקבוצה שלהם לניצחון.
שנה: 2004

10) ריקוד צמוד (Save The Last Dance)

סרט שובר הקופות בכיכובם של ג'וליה סטיילס ושון פטריק תומאס. שרה היא נערה לבנה מהמעמד הבינוני החולמת להמשיך עם לימודי הבלט בג'וליארד. לאחר מות אמא עוברת לגור עם אביה בשכונה מפוקפקת בדרום שיקגו. היא נרשמת לבית הספר המקומי ששונה מכל מה שהיא מכירה כשגם צבע עורה השונה בנוף לא עוזר לה במיוחד. היא מתחברת אל שניל אם חד הורית שחורה והיא מכירה לה את אחיה דרק והוא מכיר לה את עולם ההיפ הופ לראשונה. השניים לומדים לרקוד יחדיו וגם מתאהבים בסופו של דבר. הקשר הקרוב בין השניים לא מוצא חן בעיניי הסביבה שלהם כשהמתנגדים העיקריים הם החברים של דרק ואבא של שרה. האם השניים יצליחו להתגבר על כל הקשיים ולמרות הכל יצליחו למצוא את דרכם לאושר יחד? סרט שירגש וירתק אתכם עד סופו.
שנה: 2001

11) רוקדים (Take The Lead)

בסרט הזה תראו מה קורה כשמביאים מורה לריקודים סלוניים ללמד בבית ספר עם אחת האוכלוסיות הבעייתיות שיש. פייר דוליין (אנטוניו בנדרס) מגיע ללמד בהתנדבות תלמידים בתיכון בזמן שהם ממלאים את שעות הריתוק שלהם שעות נוספות לאחר הלימודים. אותם תלמידים באים מרקע של עוני, פשע ואלימות האוהבים את ריקודי ההיפ הופ, כל זה מקשה מאוד על פייר לגרום להם לקח אותו ברצינות ולהתחבר לסגנון הריקוד שלו. יום אחד המורה מדגים לתלמידיו עם עוד רקדנית ביצוע מקצועי של ריקוד הטנגו והם מתרשמים כי מדובר במאסטר הבקיא בתחומו, כתוצאה מכך הם מביעים התעניינות ונרשמים לשיעורים. לאט לאט המורה והתלמידים מתקרבים והם מפתחים סגנון משלהם המשלב ריקודי היפ הופ עם ריקודים סלוניים. לבסוף שולח אותם המורה לתחרות השנתית של ריקודים סלוניים שמציג את כל מה שלמדו.
הסרט מבוסס על סיפור אמיתי של המורה פייר דוליין שהאמין בלתת הזדמנות לנוער במצוקה והזדמנות לבטא את הכישרונות שלהם דרך הריקוד.
שנה: 2006

12) לרקוד מהלב (Stomp the Yard)

את הסרט המצליח הזה לא כדאי לכם לפספס. דיג'יי הוא רקדן רחוב מחתרתי עובר לג'ורגיה לאחר שאחיו נרצח ומתחיל שם לימודים בקולג'. הוא עובד למחייתו כגנן ואינו מוצא את עצמו בין ילדי העשירים שנמצאים עמו, אך יש דבר אחד שמשאיר אותו שם והיא תחרות ריקוד שאחוות הסטודנטים מארגנת ואליה הוא מחליט להרשם. זה מאלץ אותו ללמוד כיצד לשלב חזרות לימודים ועבודה יחד ועל כל זה גם לזכות בבחורה שבה הוא מעוניין. משלקים בסרט הראפרים הגדולים כריס בראון וני-יו.
שנה: 2007

13) סטאפ אפ (Step Up)

למרות שרובכם כנראה כבר צפו בסרט הזה לא יכולנו שלא לשים אותו ברשימה. בעקבות ההצלחה המסחררת של הסרט הראשון יצאו לו עוד ארבעה סרטי המשך (סטאפ אפ 5 הוא האחרון בסדרה). אנו נרחיב פה על הסרט הראשון שיצא. טיילור (צ'אנינג טייטום) נער צעיר המגיע משכונת עוני פוגש בנורה (ג'נה דוואן) רקדנית באקדמיה בו הוא נשלח לעשות עבודות שירות כתוצאה מפעולת ואנדליזם שהוא וחבריו עשו במקום. נורה עובדת על מופע ריקוד לסוף השנה אך שותפה לריקוד אנדרו נפצע לפתע והיא נאלצת לחפש מחליף. היא מתוודעת לכישרון הריקוד של טיילר והשניים חוברים ועובדים על ריקוד משותף וגם מתאהבים על הדרך. למרות כל הקשיים שבדרך השניים מצליחים במשימתם ומבצעים ריקוד מושלם שבעקבותיו השניים מגשימים חלום, טיילר מתקבל לאקדמיה לריקוד ונורה זוכה להצעת עבודה נחשקת.
שנה: 2006

14) ריקוד רחוב (Street Dance)

בסרט הזה תראו כיצד שתי סגנונות ריקוד שונים בתכלית, ריקודי הרחוב והבלט, מתנגשים יחד ויוצרים משהו חדש לחלוטין. צוות רקדני רחוב עובד על מופע במטרה להגיע לגמר ריקודי הסטריטדאנס ולזכות בתחרות. החבר'ה נתקלים בקבוצת רקדני בלט שמאלצת אותם לצרף אותם למופע כתנאי להשתמש בסטודיו שלהם ולקיים חזרות ללא הגבלה.האם הצוות יצליח במשימתם ויגיע לגמר כמו שחלמו? סרט מעניין בעיקר בשל הצגת האינטרקציה בין שתי העולמות השונים האלו בעידן של היום.
שנה: 2010

15) שחקי אותה מותק (Honey)

ג'סיקה אלבה-האני

האני דניאלס (המשחקת לא אחרת מג'סיקה אלבה) היא כוריאגרפית ורקדנית מוכשרת עם חלום לפרוץ החוצה לעולם. היא מחליטה לעזוב את חייה הקודמים ולעבור לעיר הגדולה כשבמהלך היום היא מלמדת ילדים היפ הופ ובערבים עובדת בפאב. יום אחד צופה בה במאי המוזיקה מיכאל אליס ומתרשם, הוא מציע לה להיות הכוריאוגרפית של קליפ מוזיקה חדש שלו והיא מסכימה. האני עוברת דרך לא קלה בה בסוף היא מגלה את הדרך שלה והאהבה האמיתית שלה בעזרת הילדים אותם היא מלמדת. גם לסרט הזה יצאו שני סרטי המשך שחקי אותה מותק 2 ו-3.
בתפקיד אורחת- הזמרת מיסי אליוט.
שנה: 2003

16) נערה (Girl)

ונחזור לבלט עם הסרט השובה והנוגע ללב הזה של הבמאי הבריטי לוקאס דונט, כולו בשפה הצרפתית.
הסרט מספר את סיפורה של לארה נערה נחושה בגיל ההתבגרות החולמת בכל מאודה להיות בלרינה מקצועית. היא מתחילה אימונים באקדמית מחול יוקרתית ועובדת קשה יום ולילה בלי לעשות שום הנחות לעצמה. במסגרת הלימודים היא מתמודדת גם עם היותה בגוף זכר ומתכוננת לניתוח לשינוי מין. הסרט המרגש הזה מציג את עולם הריקוד מראות עיניו של טרנסג'נדר ואת ההתמודדות שלו עם העולם והחברה. כמו כן מוצגים גם קטעי האימונים הקשים שחווים תלמידים מתחום הבלט.
חשוב לציין שישנם בסרט קטעים שחלקם קשים לצפייה הנוגעים לשינוי המין הפיזי של לארה (כמו חיתוך איבר המין), ובאופן כללי מתאר את ההתמודדות הלא קלה שהקהילה הגאה עוברת בניסיון להתאים את עצמה ולהשתייך לחברה. מה שבטוח זהו סרט ייחודי ומרתק שלא ישאיר אתכם אדישים לשניה.
שנה: 2019

17) פולינה (Polina)

פולינה (אנסטסיה שבטסובה) היא רקדנית בלט צעירה הנולדה למשפחה רוסית. לאחר הרבה מאמצים היא מתקבלת לתיאטרון הבלט היוקרתי "בולשוי" במוסקבה. בתוך כל זה היא מנסה לצאת מסגנון הבלט המקובע ולמצוא את הסגנון שלה. פולינה מנסה למצוא את דרכה בכך שעוזבת את בולשוי ויוצאת לחקור את העולם שבחוץ, היא נוסעת לצרפת שם היא מתנסה בריקוד מודרני, אימפרוביזציה וכוריאוגרפיה במטרה להביא את האני האמיתי שלה לתוך הריקוד. סרט יפהפה שייתן לכם הרבה השראה, עם סצינות ריקוד מדהימות ביופיין שנבנו על ידי הכוריאוגרפית אנג'לין פרלג'וקאג'.
שנה: 2016

18) ונגו (Vengo)

הסרט הזה מיועד לכל חובבי הפלמנקו באשר הם וסמכו עלינו, את הסרט המעולה הזה באמת שלא כדאי לכם לפספס. כיאה לסרט ספרדי גם פה תוכלו למצוא הרבה דרמה ובעיקר תשוקה לריקוד האמנותי המסורתי ומוזיקה חיה לאורך כל הסרט. הסיפור הוא על שתי משפחות יריבות הגרות בדרום ספרד, משפחת קראבקה ומשפחתו של קאקו הנלחמות ביניהן על כוח וצדק. קאקו הוא דמות מכובדת וחובב פלמנקו מושבע (אותו מגלם רקדן הפלמנקו המפורסם אנטוניו קאנאלס) שמנסה בכל כוחו להפסיק את המלחמה עקובת הדם שנמשכת מזה שנים בין שתי המשפחות.
שנה: 2001

19) לרקוד (Ballerina)

לכל חובבי הסרטים המצוירים הנה סרט גם בשבילכם. פליסי היא ילדה יתומה עם המון תשוקה לרקוד, ויקטור ידידה הטוב חולם להיות ממציא גדול. שניהם גדלים בבית יתומים ומחליטים לברוח ממנו. פליסי עושה את דרכה לפריז ושם היא מצטרפת בחשאי לכיתת ריקוד בבית האופרה בה היא צריכה להוכיח את עצמה אל מול המורה הקשוח והרקדניות הטובות והמיומנות שמתאמנות במטרה להשתתף בהפקה של "מפצח האגוזים". פליסי נחושה להצליח והיא נעזרת במנקה של המקום כשהיא מאמנת אותה ועוזרת לה להגשים את חלומה הגדול.
שנה: 2017

20) גלגול מלא (Full Out)

אם כבר הספקתם לאבד תקווה בכל דבר שאי פעם רציתם כדאי לכם לראות את הסרט הזה, הוא יחדיר בכם הרבה מוטיבציה וכוח נפשי שיגרום לכם להאמין שהכל אפשרי גם אם הכל נראה אבוד. גלגול מלא מבוסס על סיפורה האמיתי ומעורר ההשראה של המתעמלת האמריקאית אריאנה ברלין בת ה-14. לאריאנה יש שאיפה גדולה להשתתף באולימפיאדת בייג'ינג אך תאונת דרכים לא צפויה שהיא מעורבת בה מנפצת לה את כל התכניות. עם כל הקושי היא מחליטה שלא לוותר ומחזירה לעצמה את הביטחון והיכולת התנועתית דרך הריקוד עד שלבסוף מצליחה לחזור בגדול לעולם האולימפי כמו אלופה אמיתית.
שנה: 2015
לסרט גלגול מלא לצפייה ישירה דרך יוטיוב לחצו כאן

21) ריקוד מושחת (Dirty dancing)

ואיך אפשר שלא לסיים את הרשימה עם הקלאסיקה הנהדרת הזאת משנות השמונים, הסרט שגרף המון פרסים והיה להצלחה מסחררת שעד היום אין אחד שלא שמע עליו (ואם לא ראיתם במקרה מיד לכו לראות!).
בייבי האוזמן (ג'ניפר גריי) יוצאת עם משפחתה לחופשת הקיץ, שם היא רואה מופע ריקוד של שני רקדנים עובדי המקום, ג'וני (פטריק סוויזי)ופני. במהלך החופשה בייבי מתקרבת לג'וני ומבקשת ממנו ללמד אותה לרקוד. השניים מתקרבים אך אביה של בייבי אינו מרוצה מהקשר שלה עמו. פני בת זוגתו לריקוד של ג'וני מגלה שהיא בהריון מבחור אחר שהייתה עמו בקשר שיצא באותו הזמן עם אחות של בייבי והיא נאלצת לעבור הפלה. בעקבות כך ג'וני מתחיל לאמן את בייבי וללמד אותה לרקוד במטרה שתחליף את פני. השניים מתאמנים ללא הרף יחד ובייבי מוצאת את עצמה מאוהבת לגמרי גם בריקוד וגם בפרטנר שלה. בסוף הסרט שניהם מופיעים במופע האחרון שהתקיים במקום כשבייבי מופיעה בפעם הראשונה מול קהל, ושניהם מפתיעים עם ריקוד זוגי מרשים ביותר לרקע השיר Time of my life שמשאיר את כולם המומים. סרט חובה כבר אמרנו?
שנה: 1987

אז אלו סרטי הריקוד המומלצים שלנו בשבילכם, מקווים שתהנו ותקבלו מהם המון השראה וחשק לרקוד.
נשמח אם תכתבו לנו בתגובות איזה סרט הכי אהבתם ואם יש לכם עוד סרטים מומלצים שלא נמצאים ברשימה אתם כמובן מוזמנים לכתוב לנו המלצות ואנחנו נוסיף אותם בשמחה.