11 סרטי מוטיבציה מעוררי השראה

מוטיבציה

מחפשים סרטי מוטיבציה להעלות את המורל? ריכזנו עבורכם רשימה של סרטים מומלצים מכל הזמנים שיעוררו בכם השראה ויגרמו לכם להאמין שבחיים אין דבר שהוא לא אפשרי.

1) הסרבן (Hacksow Ridge)

מבוסס על סיפורו האמיתי של החייל האמריקאי דזמונד דוס בתקופת מלחמת העולם ה-2 בקרב ארה"ב על אוקינואה, יפן. דזמונד התגייס לצבא ארה"ב מתוך כוונה לשרת ולתרום את חלקו בתור חובש, אך בזמן האימונים מגלה למפקדיו כי הוא אינו מוכן לשאת עמו נשק בקרב מתוך אידיאולוגיה כי אינו מוכן להיות אחראי להרג בני אדם.
זהו סרט עוצר נשימה שייתן לכם הרבה נקודות למחשבה, בעיקר כיצד ניתן ללכת עם אמונתכם באש ובמים.
קחו בחשבון כי הסרט ברובו מתאר קרבות קשים לצפייה.
שנה: 2016

2) פורסט גאמפ (Forrest Gump)

טום הנקס הוא פורסט גאמפ. בילדותו פורסט לא נחשב לילד אינטילגנטי במיוחד ונולד עם מגבלה פיזית בגב, אך בזכות אמו התומכת ורגליו המהירות בצורה יוצאת הדופן הצליח למצוא את עצמו מנהיג ולהגיע להישגים גדולים שהוא לעולם לא דמיין שיגיע אליהם: אם זה כשחקן פוטבול מצליח בקולג', קפטן של ספינת שרימפסים וחייל במלחמת ווייטנאם. כל זה הודות לאופטימיות המעוררת השראה שהקרין. אך דבר אחד שלא הצליח לפתור עדיין זה את אהבת ילדותו לג'ני (רובין וורייט).
צפו בסרט שזכה ב-6 פרסי אוסקר שישנה לכם את הפרספקטיבה על החיים וייתן לכם הרבה נקודות למחשבה.
אם אתם מחפשים סרט קלאסי מרתק עם הרבה עומק -פורסט גאמפ זהו סרט שחובה לצפות בו.
הסרט מבוסס על ספר מאת וינסטון גרום.
שנה: 1994

3) המירוץ (Race)

המירוץ סרט

מבוסס על סיפורו האמיתי של האצן האמריקאי ג'סי אוונס בזמן אולמיפיאדת ברלין שהתקיימה בגרמניה הנאצית בשנת 1936.
ג'סי הוא בחור צעיר ממוצא אפרו -אמריקאי אשר ניחן ביכולות אתלטיות יוצאות מן הכלל בתחום הריצה והקפיצה לגובה.
הוא נבחר להתחרות באולמיפיאדה הקרבה שהייתה אמורה להתקיים בברלין באותו הזמן, אך נאלץ להתמודד עם דילמות רבות בשל הגזענות הרבה שהייתה בגרמניה באותה תקופה בעקבות עלייתו של היטלר לשלטון.
האם יצליח ג'סי להשלים בהצלחה את התפקיד שהוטל עליו בייצוג ארה"ב באולימפיאדה ולנצח את יריביו הגרמניים?
זהו סרט המראה כמה נחישות וכוח יכולות להיות באדם גם כשכל העולם נגדך, ומציג התמודדות עם לחצים בעולם הספורט והאתלטיקה. סרט מרגש, סוחף ועוצר נשימה לכל אורכו. מומלץ מאוד!
שנה: 2016

4) המרדף לאושר (The Pursuit of Happyness)

סרט בכיכובו של וויל סמית המבוסס על סיפור אמיתי. כריס גרדנר (וויל סמית) אב חד הורי ובנו כריסטופר גרדנר (הבן של וויל סמית ג'יידן) נקלעים לקשיים כלכליים ונותרים מחוסרי בית. כריס איש מכירות מגיש מועמדות לתכנית הכשרת ברוקרים בה הוא מתמודד עם עוד 20 מועמדים כאשר ייבחר לבסוף רק אחד. במשך כל תקופת ההכשרה כריס לא מקבל תשלום על עבודתו, והוא ובנו נאלצים לשרוד הרבה משמרות כשהם מחוסרי בית וכסף. למרות כל הקשיים האב לא מוותר ועובד קשה על מנת להוציא אותו ואת בנו מהמצב הזה.
זהו סרט בעל כוח רב שמלמד לא לוותר גם כשהכל נראה כבר אבוד וחסר תקווה. חובת הצפייה עליכם.
שנה: 2006

5) חומות של תקווה (The Shawshank Redemption)

חומות של תקווה הוא סרט דרמה מותח ומרגש, המספר את סיפורו של אנדי דופריין (טים רובינס) בנקאי אשר הורשע ברצח כפול של אשתו ומאהבה. אנדי הוא היחידי שיודע שלא הוא ביצע את הפשע, ולמרות זאת נידון ל-2 מאסרי עולם ונשלח לכלא הקשוח "שושנק". בזמן שהותו בכלא הוא מוצא את עצמו קורבן למעשי אלימות ואונס מצד אסירים אחרים והחל להיות מעורב בפרשיות לא חוקיות עם מנהל הכלא (בוב גנטון). הוא חובר לרד (מורגן פרימן) אחד האסירים שידוע בשל יכולתו להשיג חפצים מחוץ לכלא וגם אותו אדם שיעזור לו בהמשך העלילה. סרט מרתק שמציג סיטואציות אמיתיות מחיי הכלא ומהחיים עצמם. מה שבטוח זה שלא תוכלו להזיז את הראש מהמסך ולו לשניה אחת.
שנה: 1994

6) להציל את טוראי ריאן (saving private ryan)

סרט שובר קופות שזכה ב-5 פרסי אוסקר וישאיר אתכם פעורי נשימה. הסרט מתאר את פלישת צבא ארה"ב לנורמנדי במלחמת העולם ה-2 נגד הצבא הגרמני.
בזמן הפלישה הוטלה משימה על מפקד הפלוגה ג'ון מילר (טום הנקס) להחזיר את החייל טוראי ריאן (מאט דיימון) שנשאר בן יחיד לאמו לאחר ששלושת אחיו נפלו במלחמה. מילר יוצא למשימה ביחד עם עוד 7 חיילים לחפש את ריאן כאשר הם מסכנים את עצמם ואין בידם שום מידע על מיקומו. בדרך הם מתמודדים עם התקפות מצד הגרמנים ובעיקר עם השאלה -האם זה הוגן לסכן 8 חיילים עבור חייל בודד אחד? הסרט מתאר בצורה אותנטית ומדוייקת להפליא את הפלישה והקרבות עם הצבא הגרמני, ואת ההתרחשות כולה בתוך הפלוגה האמריקאית, ומכניס את הצופה הישר אל תוך הקרב. להציל את טוראי ריאן הוא סרט שאינו קל לצפייה שמעורר הרבה שאלות מוסריות שלעיתים נאלצים להתמודד איתם בזמני מלחמה.חובת צפייה כבר אמרתי?
שנה: 1998

7) הפסנתרן (The Pianist)

מבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של ולדיסלב שפילמן, פסנתרן רדיו יהודי-פולני ששרד את השואה. ולדיסלב (אדריאן ברודי) ומשפחתו נלקחו לגטו ורשה בצל פלישת גרמניה לפולין 1939. בסרט מתואר כיצד ולאדק (ולדיסלב) שורד פעם אחר פעם בעזרתם של אנשים קרובים ואקראיים עד לסוף המלחמה כשארה"ב פולשת לפולין. הסרט מתאר את חייו של ולאדק ושאר יהודי פולין במשך מלחמת העולם ה-2, ומציג את התמודדותם עם המצב החדש תחת הגרמנים והשואה. הפסנתרן הוא סרט דרמה היסטורי מלא בתקווה שיגרום לכם לכאוב ועם זאת להאמין שעדיין יכולים להתרחש ניסים בעולם. סרט חובה.
שנה: 2002

8) קן הקוקייה (One Flew Over the Cuckoo's Nest)

סרט בכיכובו של ג'ק ניקולסון המבוסס על ספרו של קן קיזי- פעיל אנטי ממסדי שפעל בארה"ב. הסרט זכה ב-5 פרסי אוסקר.
רנדל פ. מקרמפי (ג'ק ניקולוסון) אדם בעל בעיות משמעת שמרצה עונש מאסר בחוות עונשין מועבר למוסד פסיכאטרי לצורך אבחון וטיפול. אך בניגוד למה שחשב הוא מוצא את עצמו תחת תנאי משמעת קשים יותר ביחס לאלו שהיו בחווה, במיוחד כשפוגש את האחות האחראית מילדרד רטשד (לואיז פלטשר). התנהגותה הקשוחה של האחות כלפי החולים ותנאי המשמעת הקשים גורמים להתמרדותו של רנדל במוסד הפסיכאטרי ביחד עם שאר החולים במחלקה. הסרט מציג ביקורת על הממסד הפסיכאטרי ובדרכי הטיפול שהוא נוקט כלפי חולים שמאובחנים בבעיות נפשיות. סרט מרתק שיפתח לכם את הראש. מומלץ ביותר.
שנה: 1975

9) להתחיל מחדש (Cast Away)

סרט הישרדות דרמתי בכיכובו של איך לא-טום הנקס. צ'אק נולנד (טום הנקס) הוא עובד בחברת השליחויות "פדקס" ומנהל מערכת יחסים עם קלי פרירס (הלן האנט). בערב חג המולד נשלח צ'אק מטעם עבודתו לטוס למלזיה, כאשר המטוס מתרסק עקב סערה אדירה שהתחוללה. צ'אק נסחף אל חוף מבודד כשהוא מחוסר הכרה, ובמשך 4 השנים ששהה באי הוא מצליח לשרוד בעזרת חלקים שאסף מהמטוס שהתרסק. האם צ'אק יצליח לצאת מהאי סוף סוף ויחזור אי פעם לסיוויליזציה? סרט שישאיר אתכם דרוכים למסך וירגש אתכם עד דמעות. הצפייה חובה.
שנה: 2007

10) 127 שעות (127 Hours)

שעות סרט

סרט ביוגרפי מורט חושים שמתאר את סיפורו האמיתי של מטפס ההרים ארון רלסטון. ארון רלסטון (גיימס פרנקו) נתקע בקניון ביוטה לאחר שסלע נופלת על ידו. במשך 127 שעות חייו של ארון חולפים מולו כאשר הוא נזכר בחייו, במשפחתו ובחבריו. במשך כל הזמן הזה הוא מתלבט מה עליו לעשות- האם לסיים את חייו תקוע תחת הסלע בקניון, או למצוא איזו שהיא דרך להשתחרר לחופשי. סרט מוטיבציה מעולה שיגרום לכם להעריך את חייכם מחדש.
שנה: 2010

11) טוני רובינס- אני לא הגורו שלכם (I am not your guru)

סרט דוקומנטרי על הקואצ'ר האמריקאי המצליח טוני רובינס. הסרט מציג חלקים מתוך אחד הסמינרים שטוני רובינס נוהג להעביר, סמינר בן 6 ימים בהשתתפות 2500 בני אדם. הסרט חושף את בעיותיהם של המשתתפים בסמינר ואת האינטרקציה ביניהם לבין טוני רובינס והקהל. בסרט טוני מצליח לעזור למשתתפים לעשות מהפך בחייהם. סרט מעורר השראה שיגרום לכם לרצות לעשות שינוי בחייכם כבר עכשיו.
שנה: 2016

אז לסיכום אלו סרטי המוטיבציה ומעוררי ההשראה שבחרנו בשבילכם בקפידה (וגם ראינו אותם כמובן) מקווים שתהנו מהם כמונו והכי חשוב תקחו משהו לחיים שלכם. צפייה מהנה.