20 סרטים המבוססים על סיפור אמיתי

סרטים מבוססי סיפור אמיתי

יש הרבה סרטים טובים אבל בואו נודה שאין על הסרטים המבוססים על סיפור אמיתי. ולכן ריכזנו עבורכם את הסרטים הכי טובים ואותנטיים המבוססים על ספרים, ביוגרפיות ואירועים שקרו בזמן אמת. וכמובן שראינו את כולם לפני שהוספנו אותם לרשימה רק כדי לוודא שכל סרט הוא לא פחות ממעולה. תעשו חיים:)

1) אשתו של שומר גן החיות (The Zookeepers Wife)

מבוסס על ספר מאת דיאנה אקרמן המספר את סיפורם האמיתי של הזוג ז'אן זבינסקי ואשתו אנטונינה (ג'סיקה צ'סטיין) בעלי גן חיות בוורשה, פולין. השנה היא 1939 הנאצים משתלטים על פולין ומכניסים את היהודים לגטו. בו בזמן השתמשו הזוג בגן החיות שלהם כמקום מסתור לשלוש מאות יהודים שהצליחו להציל מגטו וורשה.
שנה: 2017

2) על חבל דק (The Walk)

על חבל דק סרט

סיפור ביוגרפיה עוצר נשימה על פיליפ פטי- לוליין צרפתי והולך על חבל מקצועי. בתחילת שנות ה-70 הוא מחליט להגשים חלום ולקחת את כישורי ההופעה שלו קצת יותר רחוק וללכת על חבל בין 2 מגדלי התאומים כשהוא סומך אך ורק על החבל ומקל האיזון שלו. מכיוון שפעולה זו אינה נחשבת לחוקית פיליפ נאלץ להשקיע הרבה זמן, אנרגיות ויצירתיות כדי להוציא את התכנית שלו לפועל כנגד כל הסיכויים. סרט מרתק שישאיר אתכם פעורי פה עד כדי כך שלא תאמינו כי זה אכן קרה באמת.
שנה: 2015

3) 127 שעות (127 Hours)

מבוסס על הביוגרפיה של מטפס ההרים ארון רלסטון. במהלך מסע טיפוס בקניון ביוטה מוצא את עצמו ארון (ג'יימס פרנקו) לכוד בקניון בעקבות תקרית לא צפויה בה סלע ענק נופל על ידו. במשך 5 ימים הוא בוחן את חייו כאשר הוא נשאר לכוד מתחת לסלע, ומתלבט איך עליו לפעול כדי להציל את חייו, עד שלבסוף מגיע להחלטה עם כל השלכותיה.
שנה: 2010

4) 12 שנים של עבדות (12 years a slave)

מבוסס על האוטוביוגרפיה של סולומון נורת'אפ על 12 שנות עבדותו בתקופה שלפני מלחמת האזרחים בארצות הברית. סולומון נורת'אפ (צ'ווטל אגיופור) בחור אפרו אמריקאי חופשי הגר בניו-יורק נחטף דרך מעשה מרמה ונמכר כעבד בדרום המדינה, היכן שעדיין התרחשה העבדות. בזמן הזה הוא נחשף לאכזריות ורוע אנושי אך גם לחמלה וטוב לב מצד בעליו וויליאם פורד -בעל החווה. בשנה ה-10 לעבדותו של סולומון הוא פוגש בעובד לבן חדש המגיע לחווה שעובד יחד עמו ועוזר לו לצאת לחופשי סוף סוף לאחר 12 שנות עבדות.
שנה: 2013

5) טיסה 93 (United 93)

הסרט מתאר את חטיפת המטוס של טיסה 93 של יונייטד איירליינס שנחטפה יחד עם עוד 3 מטוסים בפיגועי התאומים ב- 11 בספטמבר. 4 מחבלים מצליחים לחדור לטיסה שהייתה אמורה להגיע מני-יורק לסן פרנסיסקו, זמן קצר לאחר ההמראה הם משתלטים על המטוס ותא הטייס בעזרת סכינים וחומר נפץ שהצליחו להבריח עימם במטרה להתרסק בגבעת הקפיטול, וושינגטון. בזמן הזה הגיע לידיעת הנוסעים על 2 המטוסים האחרים שכבר התרסקו בבנייני התאומים וכשהם מבינים שזו מטרת המחבלים גם בטיסה זו הם מחליטים לתקוף את המחבלים ולעשות כל מה שהם יכולים בכדי למנוע מהם את התרסקותו במגדלי התאומים.
שנה: 2006

6) החבר'ה הטובים (Goodfellas)

סרט מאפיה מעולה בבימויו של מרטין סקורזה האגדי. הסרט מבוסס על ספר שנקרא "סלנג לגנסטר" שכתב ניקולאס פילאג'י. בסרט מתוארת קריירת הפשע של הנרי היל הצעיר הגדל בתוך מאפיה של אחת השכונות בברוקלין. הוא מצליח להגיע למעמד גבוה ולהנות מחיי עושר ומותרות לצד מעשי פשע וזוועה גדולים. הסרט מציג אירועים אמיתיים ומתאר את דמויות הגנסטרים כפי שפעלו במציאות. הסרט היה מועמד ל-6 פרסי אוסקר.
שנה: 1990

7) עד קצה העולם (Into the wild)

עד קצה העולם סרט

סיפורו האמיתי של כריסטופר מקנדלס (אמיל הירש) בן למשפחה עמידה שסיים בהצטיינות את לימודיו מחליט שנמאס לו מהסיוויליזציה והחיים החומריים שכולם חיים. ביום אחד הוא עוזב את הכל כשהוא רק עם תרמיל וחפצים שהוא צריך על מנת לשרוד, ונוסע לחיות לבדו בטבע הפראי שבאלסקה. הוא נוטש את רכבו, תורם את חסכונותיו ונפטר מכל נכסיו. במשך כל זמן מסעו של כריסטופר הוא אינו מראה סימן חיים ולמשפחתו וקרוביו אין שמץ היכן הוא ומה עלה בגורלו. סרט מרתק שישאיר אתכם עם הרבה חומר למחשבה. הסאונד טראק של הסרט מבוצע על ידי אדי ודר סולן להקת פרל ג'אם.
שנה: 2007

8) השורד האחרון (Lone Survivor)

סרט לחימה עוצר נשימה המבוסס על סיפורו האמיתי של מרקוס לוטרל (מארק וולברג) הניצול היחידי מכל צוותו שנלחם ב-2005 במבצע לחיסולו של מנהיג הטאליבן באפגניסטן- אחמד שה. בסרט מתוארים קטעים המתעדים את אימוני הלוחמים הקשים ואת החלק בו מרקוס לוטרל מובא במסוק כשהוא פצוע באופן אנוש. הסרט מציג את הדילמה של הצוות בזמן שנתקל ברועי צאן מקומיים ואת המחלוקת ביניהם האם להרוג לקשור או לשחרר אותם. בסופו של דבר התברר כי החלטה זו הייתה רבת משקל והיה לה חלק גדול בקביעת תוצאות הקרב בסוף. הסרט מבוסס על ספרו של מרקוס לוטרל.
שנה: 2013

9) ארגו (Argo)

הסרט עוסק בסיפורו של הסוכן האמריקאי טוני מנדז (בן אפלק) שנרתם להצלתם של שישה דיפלומטים אמריקאיים בטארן בזמן פרשיית בני הערובה בשנת 1979. לאחר עלייתו של חומני האיסלאמי והפלת שלטונו של מוחמד רזא דורש העם האיראני מארה"ב להשיב את רזא לאיראן בכדי להשפט. רזא המנהיג לשעבר היה באותו הזמן תחת חסותה של ארה"ב שסירבה לבקשת איראן להשיבו, ובשל כך האיראנים מחליטים לפשוט על בניין השגרירות האמריקאית שבטארן. רק 6 דיפולמטיים אמריקאים הצליחו להמלט בעוד שהשאר נשארו בני ערובה בידי האיראנים. בינתיים הם מוצאים מחסה אצל השגריר הקנדי (ויקטור גרבר) שמחפה עליהם בעוד שטוני מנדז רוקם תכנית מבריקה אך בעלת סיכון רב במטרה לשחררם לחופשי חזרה לארה"ב. סרט מומלץ ביותר ועטור שבחים.
שנה: 2012

10) הזאב מוול סטריט (The Wolf of Woll Street)

הזאב מוול סטריט סרט- ליאונרדו דיקפריו

סרטו המצליח של מרטין סקורזה המבוסס של סיפורו האמיתי של הברוקר האמריקאי ג'ורדן בלפורט (ליאונרדו דיקפריו) הנודע בעיקר בשל סחר לא חוקי של מניות. ג'ורדן מתחיל את הקריירה שלו כברוקר בחברת וול-סטריט בשנת 1987, באותה שנה החברה נופלת וג'ורדן מוצא את עצמו בחברה קטנה ולא רווחית במיוחד, אך בזכות טקטיקת המכירה הערמומית שרכש בוול סטריט הוא מצליח להרוויח סכומים גדולים ואפילו מלמד אחרים בתחומו את שיטתו. ג'ורדן פוגש בסוכן המכירות דוני האזוף (ג'ונה היל) שכנו לבניין וביחד הם מקימים חברת מניות משלהם שבנויה על טקטיקת המכירות של ג"ורדן. החברה הופכת להצלחה מסחררת שעושה מליונים ובלפורט ואנשיו מנהלים אורח חיים הדוניסטי הכולל שימוש רב בסמים ושירותי סקס. החגיגה נמשכת עד שה-FBI מחליטים להתערב ולפתוח בחקירה נגדם.
שנה: 2013

11) הסרבן ( Hacksaw Ridge)

סיפורו מעורר ההשראה של החייל האמריקאי דזמונד דוס (אנדרו גרפילד) שסירב ללחום עם נשק בזמן מלחמת העולם ה-2 בקרב על אוקינאווה,יפן. דזמונד בעצמו תמך בלחימה אך בעקבות אירוע מעברו הוא אינו מוכן לעשות שימוש בנשק על בני אדם. תחילה מפקדיו אינם קיבלו זאת ואף כמעט שיחררו אותו מללחום, אך למרות כל הקשיים הוא לא מוותר ועם נחישות רבה הוא מצליח להשיג אישור ולצאת ללחימה ללא נשק. דזמונד חובש צבאי בתפקידו מצליח כנגד כל הסיכויים לשרוד את הקרב ואף להציל יותר מ-75 חיילים בזכות אמונתו הרבה ואומץ לב מאין כמותו. הסרט הינו סרט לחימה המכיל קטעים קשים לצפייה אך מומלץ מאוד לראותו.
שנה: 2016

12) המשרת (The Butler)

סיפורו של ססיל גיינס בחור אפרו אמריקאי, ששימש כמשרת בבית הלבן במשך כ- 34 שנים. ססיל (פורסט וויטאקר) עוזב את דרום המדינה לוושינגטון ומקבל הזדמנות של פעם בחיים לעבוד כמשרת בבית הלבן.במהלך כל התקופה הזו הוא רואה-8 קדנציות מתחלפות ועד קרוב להיסטוריה של אותה תקופה בצל הגזענות נגד השחורים. מבוסס על סיפורו האמית של יוג'ין הלן שהיה המשרת בפועל.
שנה: 2013

13) גנדי (Gandhi)

סרט עטור פרסים (8 פרסי אוסקר) על סיפור חייו של המנהיג הפוליטיקאי ההודי מהטמה גנדי. גנדי שהיה לוחם זכויות האזרח פעל בעיקר למען שיחרורה של הודו מהשלטון הבריטי כשהוא דוגל בדרך של התנגדות ללא אלימות. בעודו חווה קשיים והתנגדויות רבות מהצד הבריטי גנדי לא מוותר ומצליח להוביל את עמו לעצמאות המיוחלת.
שנה: 1982

14) משחקי חיקוי (The Imitation Game)

הסרט עוסק בביוגרפיה של המדען והמתמטיקאי הבריטי אלן טיורינג שהצליח בעזרת חבריו לפצח את הקוד לאניגמה – מכונת ההצפנה הנאצית בזמן מלחמת העולם השנייה. בסרט מתוארים גם חייו האישיים של אלן מגיל צעיר כשהוא בעל נטיות חד מיניות ואת תהליך הפיצוח של האניגמה.
שנה: 2014

15) טיטאניק (Titanic)

טיטאניק ליאונרדו דיקפריו

הסיפור המפורסם על ספינת הענק האגדית שטבעה בהפלגת הבכורה שלה מפריז לניו-יורק, 1912. הסרט מתאר את סיפור האהבה בין רוז (קייט ווינסלט) בת למשפחה מהמעמד הגבוה, לג'ק דוסון (ליאונרדו דיקפריו) בחור דל אמצעים שזוכה בכרטיס להפלגה במשחק פוקר דקות אחרונות לפני שהייתה אמורה להפליג. השניים נפגשים באקראי על הספינה בזמן שרוז מנסה לקפוץ מהספינה ולהתאבד. ג'ק מצליח למנוע ממנה את המעשה ומאז נרקמת ביניהם סיפור אהבה אסור שנקטע עם טביעתה של הספינה ביומה הרביעי להפלגה. הסרט שם דגש  להבדלי המעמדות באותה תקופה ומתאר את טביעת הספינה בשעותיה האחרונות. הסרט זכה ב-11 פרסי אוסקר ונחשב לאחד הסרטים המצליחים מכל הזמנים.
שנה: 1997

16) מודי (Maudie)

סיפור חייה המרגש של מוד לואיס ציירת קנדית בעלת נפש עדינה וכישרון מופלא. מודי חלתה בצעירותה בדלקת פרקים כרונית שניכרת בעיקר בהליכתה. בשל היותה מוגבלת אחיה מינה את דודתה לקחת אותה תחת חסותה ולהתגורר עימה. למודי לא טובים החיים עם דודתה שמפנה אליה יחס רודני ומתייחסת אליה כאל מוגבלת שלא יכולה להסתדר בעצמה. הכל משתנה כאשר מודי עוזבת את דודתה ועוברת להתגורר עם אוורט לואיס, סוחר דגים מתבודד וכעוס כשהיא מועסקת על ידו כעוזרת בית. לאט לאט הכישרון של מודי נחשף לרבים והשניים מצליחים להתפרנס מעבודות הציור שלה. סרט יפהפה ונוגע ללב שילמד אתכם דבר או שניים על זוגיות ויחסי אנוש.
שנה: 2016

17) הספר הירוק (Green Book)

דרמה קומית המתארת את סיפורו האמיתי של הפסנתרן האפרו אמריקאי דון שירלי במסע ההופעות שלו בדרום ארצות הברית של שנות השישים. דון שירלי (מהרשלה עלי) מתכנן לצאת למסע הופעות בדרום, היכן שהאפליה והגזענות נגד השחורים עדיין הייתה קיימת, לשם כך הוא שוכר את טוני ליפ (ויגו מורטנסן) בחור איטלקי מחוספס מניו יורק  להיות שומר הראש והנהג שלו. למרות השוני הגדול ביניהם השניים מפתחים קשר עמוק ומתמודדים עם לא מעט מקרי גזענות וסיכונים שנקלעים לתוך מסעם. סרט יפהפה ומצחיק שממחיש בצורה מעניינת את היחס הגזעני כלפי השחורים באותה תקופה וישאיר אתכם מרותקים לכל אורכו.
שנה: 2018

18) בחזרה מטואיצ'י (Jungle)

סיפור ההישרדות המרתק על פי ספרו של המטייל הישראלי יוסי גינסברג במסעו לדרום אמריקה כאשר הלך לאיבוד בנהר הטואיצ'י שבג'ונגלים של בוליביה. יוסי (דניאל רדקליף) צעיר ישראלי נוסע לטיול באמריקה הדרומית לאחר שירותו הצבאי. הוא חובר לשלושה אירופאים קווין מרקוס וקארל ומציע להם להצטרף אליו למסע בג'ונגל הבולביאני באיזור האמזונס. באמצע הם מחליטים להתפצל, יוסי וקווין ממשיכים לבדם ומרקוס וקארל מחליטים לחזור חזרה. מהר מאוד המסע הופך לחלום בלהות כאשר השניים נסחפים עם הרפסודה על הנהר ומאבדים קשר זה עם זה. יוסי נאלץ לשרוד בגונגל לבדו 3 שבועות ולהתמודד עם רעב, מחלות, חיות רעות והכי נורא עם הבדידות.
שנה: 2018

19) מלון מומבאי (Hotel Mumbai)

הסרט מתאר את מתקפת הטרור האכזרית שהתבצעה ב-26 לנובמבר 2008 בעיר מומבאי שבהודו על ידי עשרה אנשי ג'יהאד מפקיסטן. במשך שלושה ימים השתלטו הטרוריסטים על מספר יעדים ביניהם קפה לאופולד, תחנת הרכבת ומלון הטאג' מאהל המפואר בו נלכדו מעל 500 אורחים ואנשי צוות ומציג את אשר עברו ואת ההתמודדות שלהם תחת המתקפה. הסרט ממחיש בצורה ריאליסטית ומותחת את המאורעות הקשים ואת סיפוריהם האמיתיים של כמה מבני הערובה ששהו באותו זמן במלון ואת סיפור גבורתם של צוות המלון שאת אחד מהם מגלם השחקן דב פאטל (נער החישות ממומבאי) מלצר סיקי אמיץ שעוזר להציל את אורחי המלון בגבורה רבה.  בקיצור, סרט עוצר נשימה שלא ייתן לכם להוריד את העיניים ממנו לרגע.
שנה: 2019

20) "האוורסט" (Everest)

סיפורם האמיתי של שמונה מטפסים שניסו לטפס אל פסגת ההר הכי גבוה בעולם- הר האוורסט בשנת 1996. במסעם לשם קורים דברים לא צפויים כאשר סופת שלגים אלימה תוקפת את ההר ומאלצת אותם להתמודד עם התנאים הכי קיצוניים של איתני הטבע, קור קיצוני, חוסר חמצן ורוחות חזקות שמביא אותם למלחמת הישרדות כנגד כל הסיכויים.
שנה: 2015

לסיכום אנו מקווים שהסרטים שלנו נתנו לכם הרבה השראה וסחפו אתכם עמוק לעולמות אחרים, מוזמנים לכתוב לנו בתגובות למטה איזה סרט הכי דיבר אליכם וכמובן אם נשמח להמלצות על סרטים נוספים שראיתם שלא ברשימה.