קן הקוקייה (One Flew Over the Cuckoo's Nest)

סרט בכיכובו של ג'ק ניקולסון המבוסס על ספרו של קן קיזי- פעיל אנטי ממסדי שפעל בארה"ב. הסרט זכה ב-5 פרסי אוסקר.
רנדל פ. מקרמפי (ג'ק ניקולוסון) אדם בעל בעיות משמעת שמרצה עונש מאסר בחוות עונשין מועבר למוסד פסיכאטרי לצורך אבחון וטיפול. אך בניגוד למה שחשב הוא מוצא את עצמו תחת תנאי משמעת קשים יותר ביחס לאלו שהיו בחווה, במיוחד כשפוגש את האחות האחראית מילדרד רטשד (לואיז פלטשר) שממררת לו ולשאר החולים את החיים. מקרמפי לא מוכן לקבל את תנאי המוסד ומתמרד אך המלחמה במוסד אינה קלה כפי שהוא נוכח לראות ומביאה לבסוף לסיום טרגי.
שנה: 1975
במאי: מילוש פורמן
שחקנים: ג'ק ניקולסון, לואיז פלטשר, ויליאם רדפילד,ויל סמפסון
ז'אנר: דרמה
פרסים: 5 פרסי אוסקר, 6 פרסי גלובוס הזהב
משך סרט: 133 דקות
מדינה: ארה"ב, צ'כוסלובקיה

קן הקוקייה טריילר

דברים שלא ידעתם על הסרט קן הקוקייה

  • חלק מהסצינות בסרט צולמו ללא ידיעת השחקנים. למען האותנטיות, הבמאי תפס קטעי משחק של השחקנים כשהם בתוך ומחוץ לדמות כשהוא אינו מיידע אותם שהמצלמה מצלמת.
  • הצוות באמת חשד בשפיותו של אחד השחקנים.סינדי לאסיק השחקן שגילם את אחד המאושפזים-צ'רלי צ'סוויק, הפגין בזמן משחקו בסצינה האחרונה (בין מקרמרפי והצ'יף) התנהגות בלתי צפוייה ומאוד אמציונלית. לאסיק נכנס לדמות כ"כ חזק שאולצו להרחיק אותו מהסט באותו הזמן.
  • לאחר הסרט הפסיכאטרים מתחו ביקורת על הצורה שהסרט מציג את תהליך הנזע החשמלי וטענו שהוא עשה לו מוניטין רע. חוקרים מתחום הפסיכאטריה טענו שהתיאור בסרט מוגזם ודרמתי למדי ולא משקף את המציאות ואת התהליך בפועל כמו שהוא.
  • קן קיזי כותב הספר שעליו התבסס הסרט סירב לראות את הסרט. מסתבר שקיזי לא היה מרוצה מהליהוק של ניקולסון לתפקידו של מקמרפי ורצה שהשחקן ג'ין האקמן ישחק במקומו. בנוסף הוא לא היה מרוצה מתפקידו של הצ'יף בסרט וטען שהוא לא גולם כמו שהוא מתואר בספר. דברים אלו הכעיסו אותו והוא אפילו תבע את מפיקי הסרט בגלל זה.